do ÂściÂągnięcia - pobieranie - ebook - pdf - download
Podstrony
- Strona Główna
- 4_Dmowski Roman Myśli nowoczesnego Polaka
- Napoleon Hill Myśl i bogać się
- Baldacci Dav
- Chris Manby Wojny w SPA
- 087. Metcalfe Josie To co najwaśźniejsze
- 458. Harlequin Romance Gordon Lucy Patrzec oczyma duszy
- 01 Twilight
- Bain, Darrell & Berry, Jeanine Gates 01 The Sex Gates
- trylogia nadmorska zeromski
- Lourie Richard Grawitacja zero
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- lo2chrzanow.htw.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
is, cui omnem habitum rerum suarum ratio commendat.
7 " 4
Numquam enim recta mens vertitur nec sibi odio est nec quidquam mutavit a vita optima;
at voluptas tunc, cum maxime delectat, exstinguitur. Non multum loci habet, itaque cito im-
plet et taedio est et post primum impetum marcet.
8 " 3
Incorruptus vir sit externis et insuperabilis miratorque tanrum sui, fidens animo atque in
utrumque paratus, arrifex vitae...
8 " 6
...Nam pigritia et haesitatio pugnam et inconstantiam ostendit. Quare audaciter licet profi-
tearis summum bonum esse animi concordiam; virtutes enim ibi esse debebunt, ubi consensus
atque unitas erit: dissident vitia.
9 " 3
Summum bonum in ipso iudicio est et habitu optimae mentis, quae cum cursum suum im-
plevit et finibus se suis cinxit, consummatum est summum bonum nec quidquam amplius de-
siderat; nihil enim extra totum est, non magis quam ultra finem.
9 " 4
Hominis bonum quaero, non ventris, qui pecudibus ac beluis laxior est.
48
10 " 2
Atqui quis ignorat plenissimos esse voluptatibus vestris stultissimos quosque et nequitiam
abundare iucundis animumque ipsum genera voluptatis prava sibi multa suggerere? In primis
insolentiam et nimiam aestimationem sui tumoremque elanun super ceteros et amorem rerum
suarum caecum et improvidum, delicias fluenris et ex minimis ac puerilibus causis exsultatio-
nem, iam dicacitatem ac superbiam contumeliis gaudentem, desidiam dissolutionemque se-
gnis animi, indormientis sibi.
12 " 2
At contra sapientium remissae voluptates et modestae ac paene languidae sunt compressa-
eque et vix notabiles, ut quae neque accersitae veniant nec, quamvis per se accesserint, in ho-
nore sint neque ullo gaudio percipientium exceptae; miscent enim illas et interponunt vitae ut
ludum iocumque inter seria.
13 " 5
Et voluptas nocet nimia: in virtute non est verendum, ne quid nimium sit, quia in ipsa est
modus; non est bonum, quod magnitudine laborat sua.
*
...Virtutem quidem, excelsissimam dominam, voluptati tradere ancillam nihil magnum
animo capientis est.
14 " 2
Ut feras cum labore periculoque venamur et captarum quoque illarum sollicita possessio
est saepe enim laniant dominos , ita habent se magnae voluptates: in magnum malum eva-
sere captaeque cepere, quae quo plures maioresque sunt, eo ille minor ac plurium servus est,
quem felicem vulgus appellat.
15 " 7
...Ad hoc sacramentum adacti sumus, ferre mortalia nec perturbari iis, quae vitare non est
nostrae potestatis. In regno nati sumus: deo parere libertas est.
20 " 2
Generosa res est respicientem non ad suas sed ad naturae suae vires conari alta temptare et
mente maiora concipere, quam quae etiam ingenti animo adomatis effici possunt.
20 " 6
Vos quidem, quod virtutem cultoremque eius odistis, nihil novi facitis. Nam et solem lu-
mina aegra formidant et aversantur diem splendidum nocturna animalia, quae ad primum eius
ortum stupent et latibula sua passim petunt, abduntur in aliquas rimas timida lucis. Gemite et
infelicem linguam bonorum exercete convicio, hiate, commordete: citius multo frangetis
dentes quam imprimetis.
49
21 " 4
Nec enim se sapiens indignum ullis muneribus fortuitis putat: non amat divitias, sed
mavult; non in animum illas, sed in domum recipit, nec respuit possessas, sed continet et ma-
iorem virtuti suae materiam subministrari vult.
24 " 1
Errat, si quis existimat facilem rem esse donare: plurimum ista res habet difficultatis, si
modo consilio tribuitur, non casu et impetu spargitur.
24 " 3
Ubicumque homo est, ibi beneficii locus est.
24 " 5
Divitias nego bonum esse: nam si essent, bonos facerent; nunc, quoniam, quod apud malos
deprenditur dici bonum non potest, hoc illis nomen nego. Ceterum et habendas esse et utiles
et magna commoda vitae afferentis fateor.
50
O życiu szczęśliwym
1 " 1
Wszyscy, bracie Gallionie, pragną żyć szczęśliwie, lecz błądzą w ciemnościach, jeśli idzie
o poznanie, czym jest to, co czyni życie szczęśliwym. I do tego stopnia niełatwo jest osiągnąć
życie szczęśliwe, że każdy, kto schodzi z właściwej drogi, tym bardziej się odeń oddala, im
szybciej dąży. A skoro droga prowadzi w przeciwnym kierunku, sama szybkość powoduje, że
oddalenie powiększa się coraz bardziej.
1 " 3
Nic nie wikła nas w większe zło nizli poddawanie się opinii publicznej i uznawanie za
najlepsze tego, co spotkało się z wielką aprobatą, nizli wzorowanie się na tak wielu przykła-
dach i życie nie podług zasad rozumu, lecz naśladownictwa.
1 " 4
Gubimy się naśladując innych: oddzielmy się tylko od tłumu, a wrócimy do zdrowia.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]