do ÂściÂągnięcia - pobieranie - ebook - pdf - download
Podstrony
- Strona Główna
- Beaton M.C. Hamish Macbeth 02 Hamish Macbeth i śmierć łajdaka
- Montgomery Lucy Maud Pat ze srebrnego gaju 02 Pani na srebrnym gaju
- 02 Miłość ponad miłość (LOVE) Lynn Sandi
- Zelazny, Roger The Second Chronicles of Amber 02 Blood of Amber
- Star Wars Black Fleet Crisis 02 Shield of Lies Michael P Kube McDowell
- 2007 02. Randka w walentynki 1. Thompson Vicki Lewis Niebiańskie zapachy
- Sandemo Margit Saga o Królestwie Światła 02 Móri i Ludzie Lodu
- Bots, Dennis Hotel 13 02 Das Raetsel der Zeitmaschine
- Laurie King Mary Russel 02 A Monstrous Regiment of Women
- Phillipson Sandra Dzikie róśźe
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- moje-waterloo.xlx.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
sprawności wykonania zaplanowanych czynności oraz pozwalają
zastosować nabyte umiejętności w nowych sytuacjach. Bardzo ważne
jest kształtowanie sprawnego porozumiewania się i umiejętności pracy
w zespole. Część ćwiczeń należy realizować w grupach 2-4 osobowych.
Zajęcia powinny odbywać się w dobrze wyposażonej pracowni
specjalistycznej, w której obok technicznych środków kształcenia,
powinny znajdować się wzory ankiet, prezentacje graficzne, literatura.
6. Propozycje metod sprawdzania i oceny osiągnięć
edukacyjnych ucznia
Sprawdzanie osiągnięć uczniów powinno się odbywać przez cały czas
realizacji programu jednostki modułowej na podstawie określonych
kryteriów. Wiedza niezbędna do realizacji ćwiczeń może być
sprawdzana za pomocą testów osiągnięć szkolnych. Zadania testowe
powinny dotyczyć w szczególności:
- czynników kształtujących decyzje nabywców,
- metod i technik badań marketingowych,
- segmentacji rynku,
- zasad negocjacji.
Sprawdzanie umiejętności może być realizowane przez obserwację
pracy uczniów podczas wykonywania ćwiczeń. W trakcie obserwacji
pracy uczniów należy zwrócić uwagę na umiejętny dobór narzędzi
do przeprowadzania badań marketingowych, poprawną prezentację
ich wyników, kulturę osobistą i efektywne komunikowanie się.
W końcowej ocenie osiągnięć uczniów, po zakończeniu realizacji
programu jednostki modułowej, należy uwzględnić wyniki wszystkich
metod sprawdzania stosowanych przez nauczyciela.
51
Jednostka modułowa 341[02].Z1.05
Planowanie przedmiotu działalności
1. Szczegółowe cele kształcenia
W wyniku procesu kształcenia uczeń/słuchacz powinien umieć:
- rozróżnić metody planowania,
- określić zasady planowania,
- scharakteryzować rodzaje planowania,
- określić motywy podejmowania działalności gospodarczej,
- rozróżnić rodzaje działalności gospodarczej,
- rozróżnić typy produkcji,
- dokonać analizy czynników wpływających na wybór formy
organizacyjno prawnej podmiotu gospodarczego,
- zidentyfikować przepisy prawne dotyczące podejmowania i
prowadzenia działalności gospodarczej,
- przedstawić procedurę postępowania przy uruchamianiu działalności
gospodarczej,
- wypełnić dokumenty związane z uruchomieniem działalności
gospodarczej,
- zaplanować zasoby przedsiębiorstwa niezbędne do uruchomienia
działalności,
- zidentyfikować działalność gospodarczą wymagającą koncesji,
- wskazać kryteria prawne wyodrębniania małych przedsiębiorstw,
- określić zródła niepowodzeń nowych podmiotów gospodarczych,
- przedstawić walory i problemy małych przedsiębiorstw,
- opracować biznes plan małego przedsięwzięcia.
2. Materiał nauczania
Istota i metody planowania.
Zasady planowania.
Rodzaje planowania.
Motywy podejmowania działalności gospodarczej.
Planowanie strategiczne, operacyjne i taktyczne.
Rodzaje działalności gospodarczej.
Typy produkcji.
Wybór formy organizacyjno prawnej podmiotu gospodarczego.
Przepisy prawne dotyczące podejmowania i prowadzenia działalności
gospodarczej.
Legalizacja działalności gospodarczej.
Rodzaje dokumentów niezbędnych przy uruchomieniu działalności
gospodarczej.
Koncesjonowanie działalności gospodarczej.
52
Zasoby przedsiębiorstwa.
Wady i zalety małych przedsiębiorstw.
Biznes plan.
3. wiczenia
" Posługiwanie się przepisami prawa dotyczącymi działalności
gospodarczej.
" Zastosowanie procedur podejmowania działalności gospodarczej
w formie małego przedsiębiorstwa.
" Sporządzanie umowy dotyczącej utworzenia małego
przedsiębiorstwa.
" Wypełnianie wniosku o wpis do ewidencji podmiotów gospodarczych.
" Określanie wad i zalet małych przedsiębiorstw.
" Ocena zródeł niepowodzeń nowych podmiotów gospodarczych.
" Sporządzanie biznes planu małego przedsięwzięcia.
4. Zrodki dydaktyczne
Przykłady umów dotyczących tworzenia podmiotu gospodarczego.
Przykłady pism, porozumień, umów cywilnoprawnych.
Wzór wniosku o wpis do ewidencji podmiotów gospodarczych.
Przykłady biznes planu.
Dzienniki Ustaw.
Kodeks spółek handlowych.
Zestaw foliogramów.
Zestaw ćwiczeń dla ucznia.
5. Wskazania metodyczne do realizacji programu jednostki
Realizacja programu jednostki modułowej powinna być poprzedzona
przypomnieniem wiedzy dotyczÄ…cej form organizacyjno prawnych
podmiotu gospodarczego. RealizujÄ…c zagadnienia zwiÄ…zane z procedurÄ…
podejmowania działalności gospodarczej, należy zwrócić szczególną
uwagę na stosowanie aktualnych przepisów dotyczących działalności
gospodarczej, a także kształtowanie umiejętności opracowywania
projektu biznes planu małego przedsięwzięcia. W procesie nauczania
uczenia się należy stosować aktywizujące metody nauczania i metody
podające. Wskazane jest prowadzenie ćwiczeń sprzyjających
kształceniu samodzielnego i logicznego myślenia. Bardzo ważne jest
[ Pobierz całość w formacie PDF ]