do ÂściÂągnięcia - pobieranie - ebook - pdf - download
Podstrony
- Strona Główna
- Ebook Henryk Sienkiewicz KrzyĹźacy
- 247.henryk offterdingen
- 290. Mather Anne Tyle lat, tyle śÂ‚ez
- Irving, Jan [Lightning Strikes 01] The Viking in My Bed
- Isaac Asimov Gold, The Final Science Fiction Collection
- London Jack Wyga
- Antologia SF StaśÂ‚o sić™ jutro 26 NieostrośÂ›ć‡
- Lauren Henderson Zbyt duśźo blondynek
- Witches Brew Terry Brooks
- 01 Twilight
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- yanielka.opx.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Boga uciekać musiemy.
W tym też przestroga daje się, iż bywają niektóre białegłowy które według prawdy
żadnego przenagabania szatańskiego nie cierpią, jeno rozumieją że miewają przenagabanie, a
to stąd się więcej białymgłowom trafia, a nie mężczyznie iż ony są bojazliwe, i prędko sobie
dziwne fantazje knują. Przeto i Gwilhelm często [& ] mówi. Rozmaite fantazye ludzie
miewają z melankoliej a białegłowy nabarziej.
Czego przyczyną jest, przyrodzenie samo białogłowskie, które nierównie snadniejsze jest
do strojenia sobie fantazyjej, aniżeli przyrodzenie męskie. I przydaje niżej. Widziałem jednę
białągłowę, która wierzyła, iż miewała spółkowanie cielesne z latawcem, i o inszych rzeczach
dziwnych (jakoby je cierpieć miała) powiedała. Podczas też rozumieją białegłowy być się
brzemiennymi z latawcami, i żywot się im barzo podnosi, a gdy czas porodzenia nastąpi,
samym wypusczeniem wiatrów upada. Co mogą sprawić jajca mrówcze w trunku wzięte,
które niezmierne wiatry i zamieszanie w żywocie ludzkim sprawują. Toż bywa od nasienia
skoczkowego, i nasienia drzewa, które zowiemy czarna sosna. Które wszytkie rzeczy, i nadto
więtsze, barzo rzecz jest łatwa szatanowi w żywocie ludzkim sprawić. Tośmy dla tego
przydali, żeby niezaraz była dawana wiara białymgłowom co takowego powiadającym, ale
tylko tym, o ktorych było jakie doświadczenie, od tych osobliwie którzy z nimi w nocy
bywajÄ….
Lekarstwa tym którzy w władzej rodzajnej uczarowani bywają.
ROZDZIAA II.
Aczkolwiek białychgłów czarownic, jest w liczbie nierówno więcej, aniżeli mężczyzn:
wszakże mężczyzn uczarowanych więcej się najduje, a to z tej przyczyny, iż Pan Bóg więcej
dopuscza na sprawę cielesną, jako na tę przez którą grzech pierworodny na wszytek naród
ludzki się rozlewa, czego nie tak wiele jest w inszych sprawach ludzkich, także przez węże się
to odprawuje, które są do czarów sposobniejsze nad insze zwierzęta, dla tego, iż wąż był
pierwszym naczyniem szatańskim do grzechu, więc też i dla tego, że sprawa cielesna snadniej
w mężczyznie może być uczarowana, aniżeli w białejgłowie. Co się pokazuje z piąci
sposobów, którymi szatani władzą rodzajną zarażać zwykli, i barziej mogą być wykonane w
mężach, niżeli w białychłowach.
Opiszemy tedy lekarstwo według możności naszej na każdy sposób osobno, żeby ten,
który jest uczarowany tak, przypatrzył się, do któregoby sposobu uczarowanie jego należało,
szatan abowiem duchem będąc, ma moc za Bożym dopusczeniem, nad stworzeniem
cielesnym [& ]Tą tedy mocą mogą szatani w ciałach męskich i białogłowskich przeszkodę
czynić, żeby się z sobą nie łączyli, a to dwojakim sposobem. Pierwszy gdy sprawuje, że
jedno, od drugiego stroni, i nie może do drugiego przybliżyć się. Drugi, czyniąc jaką
przeszkodę, abo się w wziętym na się ciele, w środek zakładając [& ].
Wtóry sposób takiego uczarowania, gdy człowieka zapala ku jednej białejgłowie, a ku
drugiej oziębłym czyni, co może uczynić tajemnie, przykładaniem ziół, abo inszych rzeczy,
które do tego baczy służące.
Trzeci, gdy mniemanie, abo fantazja męża, bądz też i białejgłowy tak odmienią, że jedna
osoba, drugÄ… siÄ™ brzydzi.
Czwarty, potężność członku wstydliwego wątląc, która koniecznie do rodzenia jest
potrzebna, co także w inszych członkach czynić może, ruchomość im odejmując.
Piąty, broniąc prześcia wiatrów do członków, w których jest władza ruszania się, także
przeszkadzając nasieniu drogi, żeby nie przychodziło do członków rodzajnych, abo żeby z
tamtąd nie wychodziło.
Rzecze kto. Niewiem do któregoby sposobu uczarowanie moje, które cierpię należało, to
tylko wiem, iż do społeczności z żoną moją nie jestem sposobny. Może się odpowiedzieć.
Jeśli jest sposobny do inszych białychgłów, a do żony nic, tedy do wtórego sposobu należy,
pierwszym abowiem sposobem od latawca, abo latawice przeszkodą, by było. Także, jeśli się
żoną nie brzydzi, wszakże jej poznać nie może, a insze może, tedy i na ten czas do wtórego
sposobu należy. A jeśli się nią zaś brzydzi, i poznać jej nie może, tedy się ściąga do wtórego i
[ Pobierz całość w formacie PDF ]